Friday, January 8, 2010

Syurga Dunia..

Assalamualaikum,
Artikel ini sy ambil dr seseorg yg meng'email'kn pd saya.mgkn bahasa nya agak kasar.tp percayalah amat berguna,sngt meng'educate' org yg mmbaca nya.mungkin nmpk remeh,tp para wanita patut mengambil tahu.
Saya sdri apabila membaca nya,termenung sejenak..terfikir kn kebenaran nya..kebenaran dr suatu yg bernama pengalaman.Alhamdulillah ALLAH masih syg kn sy.. =)
Semoga ada manfaat dari nya walaupun hnya sebaris ayat,InsyaAllah


Ada seorang menghantar kepada saya email ini yang mana saya merasakan artikel yang disertakannya agak memeranjatkan tetapi mempunyai banyak kebenaran serta dapat memberikan kaum wanita perspektif sebenar luahan seorang lelaki biasa di Malaysia.

Inilah sebabkan saya menyatakan semakin ramai orang yang sudah menjadikan duit dan seks sebagai tuhan di ketika ini.

Anda boleh melihat statistik web skim cepat kaya, sungguh ramai yang menyertainya walaupun ia terlalu karut untuk dipercayai.

Ketika saya bertemu dengan penerbit TV 9, saya bertanya apakah tajuk rancangan Halaqah yang biasanya mendapat rating tinggi. Maka dijawabnya "apabila tajuk berkenaan harta Pusaka".

Minat kepada tajuk harta pusaka ini menunjukkan betapa ghairahnya umat Islam tentang harta mudah (free) dan cepat kaya tanpa usaha. Benar ia memang halal, tetapi secara ringkas menunjukkan kecenderungan serius dan minat meningkat apabila berkisar tentang harta. Risau saya meningkat bila memikirkan bagaimana dunia semakin mengikat minat kita hari ini, jika kecintaan kepada harta dilayan dengan perhatian yang cukup menggunung, pastinya ia akan menakluki seluruh jiwa seseorang itu, ketika itu, tiada lagi ruang buat ALLAH, RASULULLAH SAW atau Islam itu sendiri. Minta kepada kebenaran dan Islam luntur lunturnya warna dari pakaian yang menjadi buruk.

Satu lagi peluru berbisa cabaran duniawi hari ini yang semkain menggila adalah nafsu dan seks. Kecenderungan apabila berkisar tentang seks dan hubungan laki wanita amat luar biasa perkembangannya. Cuba lihat berapa hits di web saya berkaitan "hukum Onani" iaitu 10,627 hits. Begitu ramai yang tertarik untuk melihat hukumnya, alhamdulillah, itu bagi mereka yang ada minat untuk faham redha Allah, bagaimana pula halnya mereka yang langsung tiada cenderung kepada hal ini?

Lihat juga apakah senarai hit 'top four' di sebuah web himpunan soal jawab agama di http://soaljawab.wordpress.com/ iaitu : 1) Seks dalam keadaan bogel 2) Orgams Tanpa Setubuh 3) Suami Isteri tonton Filem Blue 4) Hukum Me****. Lihat, semua tajuk seks dan nafsu menjadi perhatian .

Tidak dinafikan sama sekali firman Allah SWT yang menyebut yang ertinya:-

"Dihiaskan dalam diri manusia(lelaki) cintakan syahwat kepada wanita dan anak-anak dan harta melimpah ruah dari emas dan perak...."

Setelah membuat sedikit pemotongan (terpaksa delete kerana bahasanya agak keterlaluan) kepada isi kandungan email dan artikel yang dihantar ini, disertakannya sebagai satu pendedahan tergempar kepada para wanita.

Berhati-hatilah dengan para lelaki, jangan mengambil mudah perihal nafsu mereka.

Sekian